För att lägga in en vikarie söker du rätt på antingen den som ska få vikarier eller den som ska ha vikariatet. Tryck därefter på Enheter och välj vilken enhet vikariatet gäller. Scrolla ner till Lägg till vikarie, se bild nedan:
Därefter går att att ställa in vilka datum det ska omfatta och vilka kurser det ska omfatta. Gör önskade inställningar, tryck på OK eller Ok och fortsätt. När du är nöjd och har tryckt på Ok trycker du på Spara enhetskoppling.
Här är det synligt att det är en vikarie på kursen:
Om eleven trycker på Hjälpcenter och Kontakta din lärare så ser de detta:
Eleverna ser detta om de skriver i en tråd där en lärare har fått ett vikariat:
Var artikeln till hjälp?
Toppen!
Tack för din feedback
Vi beklagar att det inte var till hjälp
Tack för din feedback
Feddback skickat
Vi uppskattar din feedback och uppdaterar artikeln vid behov